۹ قانون عجیب رانندگی در کشورهای مختلف دنیا!

اگر یافتن مسیر در یک شهر غریب برای شما دلهره‌آور است، تصور کنید که رانندگی در یک کشور غریب چگونه خواهد بود. بدشانسی شما وقتی تکمیل می‌شود که به جاده‌های کوهستانی آسفالت‌نشده، تابلوهای عجیب و غریب، کیلومترشمارهایی که فقط برحسب کیلومتر هستند و مناطقی که نیاز به تعویض دنده با دست چپ داشته باشند، بربخورید. در چنین شرایطی قوانین رانندگی عجیب نیز می‌توانند به اندازه جاده‌ها پیچیده و گیج‌کننده باشند. تبلیغات پس از کمی جستجو در مورد قوانین رانندگی در کشورهای مختلف، به قوانینی برخوردیم که وجود و اجرای آن‌ها وا...

۹ قانون عجیب رانندگی در کشورهای مختلف دنیا!

۹ قانون عجیب رانندگی در کشورهای مختلف دنیا!

اگر یافتن مسیر در یک شهر غریب برای شما دلهره‌آور است، تصور کنید که رانندگی در یک کشور غریب چگونه خواهد بود. بدشانسی شما وقتی تکمیل می‌شود که به جاده‌های کوهستانی آسفالت‌نشده، تابلوهای عجیب و غریب، کیلومترشمارهایی که فقط برحسب کیلومتر هستند و مناطقی که نیاز به تعویض دنده با دست چپ داشته باشند، بربخورید. در چنین شرایطی قوانین رانندگی عجیب نیز می‌توانند به اندازه جاده‌ها پیچیده و گیج‌کننده باشند. تبلیغات پس از کمی جستجو در مورد قوانین رانندگی در کشورهای مختلف، به قوانینی برخوردیم که وجود و اجرای آن‌ها واقعا عجیب است. برای ارائه فهرستی ساده از این قوانین، ما قوانین عجیب در نه کشور را آماده کرده‌ و شما را با خواندن آن‌ها رها می‌کنیم. پس از خواندن این قوانین رانندگی عجیب احتمالا چهره شما نیز بهت‌زده خواهد شد.

یک‌‌شنبه، ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۴:۴۲

9 قانون عجیب رانندگی در کشورهای مختلف دنیا!

اگر یافتن مسیر در یک شهر غریب برای شما دلهره‌آور است، تصور کنید که رانندگی در یک کشور غریب چگونه خواهد بود. بدشانسی شما وقتی تکمیل می‌شود که به جاده‌های کوهستانی آسفالت‌نشده، تابلوهای عجیب و غریب، کیلومترشمارهایی که فقط برحسب کیلومتر هستند و مناطقی که نیاز به تعویض دنده با دست چپ داشته باشند، بربخورید. در چنین شرایطی قوانین رانندگی عجیب نیز می‌توانند به اندازه جاده‌ها پیچیده و گیج‌کننده باشند.

پس از کمی جستجو در مورد قوانین رانندگی در کشورهای مختلف، به قوانینی برخوردیم که وجود و اجرای آن‌ها واقعا عجیب است.

برای ارائه فهرستی ساده از این قوانین، ما قوانین عجیب در نه کشور را آماده کرده‌ و شما را با خواندن آن‌ها رها می‌کنیم. پس از خواندن این قوانین رانندگی عجیب احتمالا چهره شما نیز بهت‌زده خواهد شد.

1. تایلند

thailand

این فهرست را با یک قانون ساده در تایلند که به اجرای آن بسیار تاکید می‌شود، شروع می‌کنیم. در این کشور محبوب آسیایی مردان و زنان باید حتما در هنگام رانندگی پیراهن بر تن داشته باشند. این قانون برای متصدیان خودرو، رانندگان اتوبوس و تاکسی‌های سه‌چرخه نیز وجود دارد. چیزی که ما می‌خواهیم بدانیم این است که اگر کسی در حال رانندگی نباشد، می‌تواند پیراهن خود را درآورده و در صندلی عقب یک خودروی کانورتیبل به برنزه کردن خود بپردازد؟

2. آفریقای جنوبی

south-africa

درحالی‌که ظاهرا در آفریقای جنوبی به ازای هر پنج نفر یک خودرو وجود دارد، اما هنوز هم احساس می‌شود که قوانین رانندگی عجیب و سخت‌گیرانه برای حفاظت از حیوانات اهلی وجود داشته باشد. در آفریقای جنوبی قانونی وجود دارد که طبق آن راننده یک خودرو در یک جاده عمومی باید خودروی خود را به درخواست یا با علامت فردی که حیواناتی مانند گاو، اسب، الاغ، قاطر، گوسفند، بز، خوک یا شترمرغ را هدایت کرده یا آن‌ها را به حرکت در می‌آورد، متوقف کند. اگر کسی عملکرد مناسبی در این زمینه نداشته باشد 500 دلار جریمه می‌شود. آخر چطور زدن به یک شترمرغ ظلم به دنیای حیوانات است؟

3. ژاپن

japan

پاشیدن آب به عابر پیاده توسط یک خودرو در ژاپن غیرقانونی است. ظاهرا این قانون از ماه ژوئن و هنگامی که طوفان موجب آب‌گرفتی معابر شد، به اجرا درمی‌آید. یکی دیگر از قوانین رانندگی عجیب دیگر هم این است که تمامی افرادی که در یک خودرو به سن قانونی رسیده‌اند می‌توانند درصورتی‌که راننده الکل مصرف نکرده باشد، تا حد اشباع خود به صورت قانونی نوشیدنی الکلی مصرف کنند.

4. ایالات متحده آمریکا

usa

قوانین رانندگی عجیب در آمریکا نیز وجود دارد. در ایالت مونتانا داشتن یک گوسفند در کابین یک تراک غیرقانونی است مگر این‌که این گوسفند مراقب داشته باشد. در آلاباما، رانندگی با چشم‌بند به دلیل احمقانه و خطرناک بودن ممنوع است. در نیوجرسی نیز ساکنان آن‌جا باید برای سبقت گرفتن به گونه‌ای اطلاع دهند، یعنی شما نمی‌دانید که کسی که می‌خواهد از شما سبقت بگیرد به شما سلام می‌کند یا این‌که دست خود را روی بوق می‌گذارد.

5. روسیه

russia

رانندگی با یک خودروی کثیف در روسیه می‌تواند بسته به این‌که داخل یا بیرون خودرو کثیف باشد، تا 55 دلار برایتان جریمه در پی داشته باشد. این قانون در ابتدا برای این است که پلاک خودرو در طول ماه‌های سرد سال قابل دیدن باشد، چرا که در این ماه‌ها نمک و دوده ممکن است پلاک خودرو را بپوشاند. این قانون قطعا مشکلاتی را برای صاحبان خودرو فراهم می‌کند، چرا که تمیزکردن خودرو در جایی خارج از منزل یا کارواش غیرقانونی است.

6. آلمان

germany

در هنگام رانندگی در یک اتوبان در آلمان، ایستادن در یک آزادراه در شرایطی غیراضطراری غیرقانونی است. ظاهرا بنزین تمام کردن نیز کاملا نامناسب است، چرا که این امر قصور راننده تلقی می‌شود و می‌تواند به‌صورتی سهوی موجب ایجاد خطر برای خود راننده و دیگران شود.

7. اسپانیا

spain

هرکسی که برای رانندگی در خیابان‌های اسپانیا نیاز به عینک داشته باشد، باید همیشه یک عینک یدکی در خودروی خود داشته باشد. این قانون در سراسر اسپانیا اجرا می‌شود و بسته به صلاحدید مامور پلیس می‌تواند برای راننده جریمه درپی داشته باشد.

8. فرانسه

farnce

در فرانسه همه رانندگان باید همیشه یک کیت تست الکل استفاده نشده در خودروی خود داشته باشند. ظاهرا این قانون برای کمک به جلوگیری از رانندگی در حالت مستی و درحالی‌ است که بودجه دولت برای موارد ترافیکی کاهش یافته است. ما کنجکاویم که بدانیم چه جریمه‌ای برای به همراه داشتن یک کیت تست الکل استفاده شده وجود دارد.

9. قبرس

cyprus

آخرین کشور موجود در این فهرست یک جزیره کوچک در دریای مدیترانه به نام قبرس است. طبق قانونی در این کشور اگر راننده یک دست خود را جز در موارد ضروری از روی فرمان بردارد، با جریمه سنگینی مواجه خواهد شد. این قانون به این دلیل وضع شده که در طی سال‌های اخیر تصادفات بسیاری به دلیل خوردن و آشامیدن در حین رانندگی در این کشور رخ داده است که حالا با وضع این قانون این امور غیرقانونی تلقی می‌شوند.


نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...